Momenteel zijn er geen vacatures voor beroepskrachten.

Wel zijn er mogelijkheden voor vrijwilligers en stagiaires om binnen Grip aan de slag te gaan.

Voor stagiaires geldt de voorwaarde om een volledig schooljaar mee te draaien binnen de organisatie. Starten kan zowel in september als in februari.

Functienaam Vrijwilliger Vervoer
Beschrijving Stichting Grip op je leven (kortweg Grip genoemd) biedt begeleiding aan kinderen en volwassenen met een psychiatrische of psychosociale hulpvraag. Dit doen zij vanaf de locatie op de Eperweg, waar verschillende gebouwen en kantoren aanwezig zijn. Als vrijwilliger draag jij je steentje bij door deelnemers te vervoeren van en naar Nunspeet.
Leuk/interessant Je rijdt als chauffeur door een mooie omgeving om deelnemers naar hun plaats van bestemming te brengen, voornamelijk tussen Nunspeet en Harderwijk.
Extra eisen/wensen Het is prettig als je betrouwbaar, duidelijk en flexibel bent en als de deelnemers zich bij je op hun gemak voelen.
Het liefst hebben we per dag een vaste vrijwilliger die op die dag een paar ritten heen en weer doet. De piektijden zijn door de week rond 9 uur, 12 uur, 15 uur en 18 uur en op zaterdag rond 9, 12 en 16 uur. Als je alleen rond 12 en 15 uur kunt, dan helpt dat ook!
Sector Zorg en welzijn
Deskundigheid Sociale vaardigheden
Deskundigheid 2 Anders
Activiteit Vervoer
Activiteit 2 Werk met kinderen
Max. aantal vrijwilligers 4
Aantal uur p/week 8
Begindatum 21-08-2016
Functienaam Vrijwilligerscoördinator
Bij Grip is een 10-tal medewerkers in vaste dienst, een evengroot aantal stagiaires en een groep van ongeveer 20 vrijwilligers. De vrijwilligers geven ondersteuning bij werkzaamheden zoals de zorg voor de paarden, onderhoud algemeen en de ondersteuning van het team van vaste medewerkers in de breedste zin van het woord. Men is op zoek naar een vrijwilligerscoördinator die de vrijwilligers aanstuurt en overzicht houdt over de vrijwilligers en de werkzaamheden die gedaan moeten worden. Je denkt mee over verschillende activiteiten en zorgt ervoor dat vrijwilligers zich erkend en gewaardeerd voelen.
Leuk/interessant Je werkt in een mooie omgeving met een enthousiast en betrokken team.
Extra eisen/wensen Je hebt affiniteit met de doelgroep en draagt de christelijke waarden van de stichting uit.
Deskundigheid Coordineren en organiseren
Deskundigheid 2 Sociale vaardigheden
Activiteit Coordineren en organiseren
Activiteit 2 Anders
Aantal uur p/week 8
Functienaam Facilitaire ondersteuning
Beschrijving Stichting Grip op je leven (kortweg Grip genoemd) biedt begeleiding aan mensen met een psychiatrische of psychosociale hulpvraag. Dit doen zij vanaf de locatie op de Eperweg, waar verschillende gebouwen en kantoren aanwezig zijn. Als vrijwilliger draag jij je steentje bij door te zorgen dat er opgeruimd en schoongemaakt wordt.
Leuk/interessant Je werkt in een mooie omgeving met een enthousiast betrokken team.
Extra eisen/wensen Hulpvaardigheid is van groot belang.
Deskundigheid Anders
Activiteit Gastvrouw/heer & horeca activiteiten
Functienaam Activiteitenbegeleider bij Stichting Grip op je leven
Beschrijving Stichting Grip op je leven (Grip) biedt begeleiding aan mensen met een psychiatrische of psychosociale hulpvraag. Voor deze stichting worden vrijwilligers gezocht met interesse voor en (enige) ervaring met het werken met deze doelgroep (zorgopleiding MBO4 of HBO3).

De werkzaamheden zijn zeer gevarieerd: van het voeren van de paarden tot het uitmesten van de stallen en van het mountainbiken in het bos tot het mee helpen formuleren van een begeleidingsplan. Ook het begeleiden van groepjes deelnemers behoort tot de mogelijkheden.

Leuk/interessant Geboden wordt het onder goede begeleiding werkervaring opdoen door te leren, verdiepen en toe te passen van de reeds aanwezige (theoretische) kennis.
Extra eisen/wensen Eigenschappen die gevraagd worden en die passen bij deze organisatie: creatief, initiatiefrijk, sociaal en stressbestendig.
Deskundigheid Les geven / pedagogische vaardigheden
Deskundigheid 2 Sociale vaardigheden
Activiteit Activiteitenbegeleiding
Activiteit 2 Hulpverlening (gezondheids)zorg
Max. aantal vrijwilligers 2
Functienaam Vrijwilligers voor Paardenverzorging bij Stichting Grip op je leven
Beschrijving Stichting Grip op je leven (kortweg Grip genoemd) biedt begeleiding aan mensen met een psychiatrische of psychosociale hulpvraag. Hier worden regelmatig paarden bij ingezet. Voor de verzorging van de paarden en enige kleinvee, met name op de zondag, worden vrijwilligers gezocht die zich hiervoor in willen zetten.
Leuk/interessant In een mooie omgeving, in alle rust, paarden kunnen verzorgen.
Extra eisen/wensen Zelfstandig kunnen werken en kennis hebben van het verzorgen van paarden.
Deskundigheid Anders
Activiteit Werk in de natuur/met dieren
Max. aantal vrijwilligers 2
Functienaam Vrijwilligers voor Paardentraining bij Stichting Grip op je leven
Hierbij worden regelmatig paarden ingezet, gebruik makend van natural horsemanship. Voor ondersteuning in de training van de paarden wordt gezocht naar vrijwilligers die hier ervaring mee hebben.
Leuk/interessant Met jouw vrijwillige inzet ondersteun je de professionals bij het bieden van begeleiding en optimaliseer je de mogelijkheden van de paarden, waardoor zij hun aandeel in de begeleiding van deelnemers zo goed mogelijk kunnen uitvoeren.
Extra eisen/wensen Kennis van en ervaring met natural horsemanship.
Deskundigheid Sociale vaardigheden
Activiteit Werk in de natuur/met dieren

Stichting GripZorgopleiding: MBO4 (laatste jaar) of HBO 3de jaar

Locatie: In Harderwijk of Nunspeet

Werkzaamheden:

Voornamelijk mensen. Je zult tijdens je stage door een ervaren medewerker worden begeleid om uiteindelijk zelfstandig groepjes deelnemers te begeleiden. Het begeleiden van deelnemers kan op allerlei manieren waarbij de begeleidingsdoelen zoals deze in de begeleidingsplannen staan belangrijke kaders zijn. De werkzaamheden variëren van intakegesprekken tot uitmesten en van het racen door het bos op een mountainbike tot het schrijven van een begeleidingsplan.

Jij bent:

Jezelf. Eigenschappen die goed passen binnen onze organisatie: Creatief, initiatiefrijk, sociaal en stressbestendig.

Wij bieden:

Een lerende organisatie om zelf te leren, verdiepen en toepassen van je (theoretische) kennis waarbij je de begeleiding ontvangt die je als beginnend beroepsprofessional nodig hebt.

Interesse?

Meld je aan via het aanmeldformulier en stuur het ingevulde formulier voorzien van CV naar info@stichtinggripopjeleven.nl.