Grip locatieGrip Nunspeet – Hoofdlocatie

Sinds de zomer van 2014 is de hoofdlocatie van Stichting Grip op je Leven gevestigd aan de Eperweg 135 in Nunspeet. Het grootste deel van de begeleiding, alle kantoorwerkzaamheden en de evaluatiegesprekken vinden hier plaats. De locatie is een voormalige werkschuur van Staatsbosbeheer die, gezien de ligging in het bos, uitermate geschikt is voor begeleiding in de natuur en met dieren. Op deze hoofdlocatie staan veel paarden van Grip. Bovendien is er een dierenweide met kippen, konijnen, loopeenden en geiten.

Grip Nunspeet – De Beestenboel

Op de Dr. A. Verschoorschool in Nunspeet is in 2011 een pilot gestart onder de naam ‘De Beestenboel’. Deze educatieve stal op het schoolterrein is een time-outplek voor kinderen met complexe vragen op het gebied van gedrag en leren. Als het niet haalbaar voor hen is om de hele dag in de klas te zitten, kunnen zij hier tot rust komen. Grip draagt de zorg voor de begeleiders en de dieren (geitjes, konijnen, loopeenden en pony’s) voor deze programma’s. De pilot bleek erg succesvol, dus is de Beestenboel sinds 2012 onderdeel van het programma-aanbod van de school. Hierna is er een officieel samenwerkingsconvenant gesloten.

Grip Harderwijk – Sonnevanck

Stichting Grip op je Leven is in de achtertuin van de oprichters in Harderwijk gestart en is hier gebleven tot 1 april 2015. Hierna is er op het terrein van verpleeghuis Sonnevanck een andere ruimte beschikbaar gekomen van waaruit de activiteiten worden aangeboden, namelijk de dierenweide ‘Dier en Wij’. Stichting Grip op je Leven werkt hierdoor intensief samen met de Zorggroep Noordwest-Veluwe. Grip beheert de dierenweide van Sonnevanck, organiseert dierbezoeken aan de bewoners van het verpleeghuis, en verzorgt een deel van het groenonderhoud van deze locatie.